Rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych.Zajęcia mają na celu wzmocnienie oddziaływań terapeutycznych oraz profilaktycznych w odniesieniu do dzieci i młodzieży, którzy z różnych przyczyn: rozwojowych, osobowościowych, czy środowiskowych mają problemy w zakresie nawiązywania relacji z rówieśnikami i funkcjonowania w różnych sferach społecznych, co przekłada się na ich poziom sukcesu osobistego, postrzeganie samego siebie, oraz zwiększenie się prawdopodobieństwa występowania nieakceptowanych społecznie zachowań. Często problemy społeczne, emocjonalne przekładają się na kłopoty w nauce, co powoduje dodatkową frustrację.
Nasze zadania:
– nauka rozpoznawania emocji oraz potrzeb swoich i innych,
– trening umiejętności komunikacyjnych,
– uczenie postaw asertywności, odmawianie i stawianie granic,
– rozwijanie umiejętności współpracy w grupie,
– zapoznanie z metodami radzenia sobie z emocjami,
– uczenie odreagowania napięć emocjonalnych,
– przedstawienie w jaki sposób można radzić sobie w sytuacjach kryzysowych,
– kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów,
–zapewnienie dzieciom / młodzieży przyjaznej i bezpiecznej atmosfery.
Zajęcia mają charakter grupowy.