oferta

TUZ - trening umiejętności społecznych

Budowanie relacji, umiejętność komunikacji
Centrum psychologiczno-terapeutyczne Natalia Stuchlik - oferta TUS- trening umiejętności społecznych
Centrum psychologiczno-terapeutyczne Natalia Stuchlik - trening umiejętności społecznych

Dzieci i młodzież w harmonii z sobą i światem

Trening Umiejętności Społecznych (TUS) to specjalistyczny program zajęć grupowych skierowany do dzieci i młodzieży, które doświadczają trudności w nawiązywaniu relacji, komunikacji z rówieśnikami lub odnalezieniu się w sytuacjach społecznych. Zajęcia te są szczególnie pomocne dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (w tym Zespołem Aspergera), ADHD, zaburzeniami lękowymi czy problemami emocjonalno-behawioralnymi.
TUS to forma pracy, która umożliwia naukę poprzez doświadczenie, modelowanie zachowań i systematyczne ćwiczenie konkretnych umiejętności w grupie rówieśniczej. Dzieci uczą się, jak funkcjonować w codziennych sytuacjach społecznych, jak rozwiązywać konflikty, współpracować, mówić o swoich emocjach i potrzebach oraz jak adekwatnie reagować na trudne zachowania innych.
Centrum psychologiczno-terapeutyczne Natalia Stuchlik - trening umiejętności społecznych - obszary pracy

Cele i obszary pracy podczas zajęć TUS:

  • rozpoznawać i nazywać emocje,
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych (słuchanie, rozpoczynanie i kończenie rozmowy, wyrażanie opinii),
  • nauka zachowań prospołecznych (empatia, dzielenie się, pomaganie, proszenie o pomoc),
  • trening radzenia sobie w sytuacjach trudnych i stresujących,
  • wzmacnianie umiejętności współpracy, pracy w grupie i respektowania zasad,
  • rozwój kompetencji emocjonalnych (rozpoznawanie, nazywanie i kontrolowanie emocji),
  • budowanie pozytywnego obrazu siebie i wzmacnianie poczucia własnej wartości,
  • uczenie się przewidywania konsekwencji zachowań i podejmowania odpowiedzialnych decyzji.
centrum psychologiczno-terapeutyczne cieszyn

Dla kogo są te zajęcia?

TUS jest skierowany do dzieci i młodzieży, które:

Jak pracuję?

Zajęcia prowadzone są w kameralnych grupach dostosowanych wiekowo i rozwojowo. Każde spotkanie ma jasno określoną strukturę, temat i cel. Stosuję różnorodne metody pracy: ćwiczenia praktyczne, scenki sytuacyjne, burze mózgów, gry edukacyjne, zabawy integracyjne oraz rozmowy wspierające refleksję nad własnym zachowaniem.
Dzięki przyjaznej atmosferze i stałemu wsparciu terapeuty dzieci czują się bezpiecznie, co sprzyja otwartości, nauce i rozwojowi.
Centrum psychologiczno-terapeutyczne Natalia Stuchlik - indywidualna terapia psychologiczna - jak pracuję

Centrum psychologiczno-terapeutyczne Cieszyn

Gabinet pełen zrozumienia
i uśmiechu

Dlaczego warto?

Uczestnictwo w treningu przyczynia się do poprawy funkcjonowania dziecka w środowisku domowym, szkolnym i rówieśniczym. Dzieci stają się pewniejsze siebie, lepiej rozumieją emocje swoje i innych, potrafią konstruktywnie rozwiązywać konflikty i wchodzić w relacje społeczne z większą świadomością i dojrzałością.
Przejdź do treści